foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
59 842 48 31
sekretariat@mechanik.slupsk.pl

podreczniki galeria rekrutacja22 plan lekcji BK 

konsultacje i kola matura dla rodzicow kuznia logo sow2

Zdrowie we współczesnym rozumieniu to wartość  - pomaga realizować aspiracje i potrzebę satysfakcji oraz zmieniać środowisko i radzić sobie z nim. Zasób (bogactwo), które daje możliwość rozwoju społecznego i ekonomicznego, pozwala osiągnąć odpowiedni poziom jakości życia. Środek – do codziennego życia, umożliwia lepszą jego jakość.

Zdrowie ma trzy wielkie wymiary : fizyczny – sprawność ciała, psychiczny – spokój duszy i społeczny – moralność i życzliwość. Wszystkie te razem dają udaną kompozycję. Kluczem do osiągnięcia sukcesu (zdrowego ducha w zdrowym ciele) jest osobista decyzja człowieka, który wie, że może swoim życiem kierować rozumnie, bo nasze zdrowie jest w naszych rękach.Dlatego ważna jest w życiu aktywność fizyczna rozumiana jako: to inaczej obciążenie fizyczne, któremu poddana jest osoba podczas codziennej pracy, w czasie wolnym lub też łącznie. Tak więc do aktywności fizycznej zalicza się wiele prac zawodowych, domowych i innych, a także ćwiczenia fizyczne. Aktywność fizyczna ma zwykle pozytywny związek z poziomem sprawności fizycznej.

Co jeśli nie zadbamy o Nasze zdrowie poprzez aktywność fizyczną. Można to zapisać w poniższych punktach:

Otóż najczęstsze schorzenia trapiące nasze społeczeństwo to:

  •  choroby serca i układu krążenia 50% ogółu chorób,

  •  choroby układu ruchowego i nerwowego 38%,

  • choroby układu pokarmowego i zaburzenia metaboliczne (w tym głównie cukrzyca) 8%,

  • pozostałe dolegliwości (choroby nerek, wzroku, wątroby i in.) 4%. 

 Wśród wielu dyscyplin sportowych jakie można uprawiać indywidualnie czy zespołowo nade wszystko trzeba pamiętać o sensie ćwiczeń, aby były one dla nas przyjemne, dozowane z odpowiednim natężeniu czy obciążeniem.Należny pamiętać aby przez sport nie nabawić się kontuzji. To od nas samych zależny jaką dyscyplinę sobie upodobamy i z której będziemy czerpać dwojakie "szczęście" czyli pogodę ducha, oraz zdrowe ciało.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca min.:

30 minutowa codzienna jazda na rowerze mogłaby ograniczyć ryzyko chorób serca o połowę. Korzyści uzyskane dzięki używaniu transportu rowerowego:

  • 50% ograniczenie ryzyka cukrzycy i otyłości u dorosłych

  • 30% ograniczenie ryzyka rozwoju nadciśnienia

  • zmniejszenie ciśnienia krwi podobne do efektu zażywania lekarstw 

moodle logo

SKARGI

mechanikYT

Mapa rewitalizacji miasta Słupska

mapa rewitalizacji

Współpraca

Logo Kospel
Logo OptiNav Sp. z o.o.
//poczatek widgetu dostepności //koniec widgetu dostępności