foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
59 842 48 31
sekretariat@mechanik.slupsk.pl

       

baner podreczniki galeria baner rekrutacja 2021/2023 plan lekcji BK 

konsultacje i kola matura dla rodzicow kuznia logo sow2

perspektywy 2022 technikum srebro

librus

logo cke
portal edukacyjny 

Baner CMI

plakat oddział przygotowania wojskowego 2022

maly plakat EFS poziom A3 Supsk

projekt uczesie dobrze nauczac maly

Projekt zdalna szkola

logo

Erasmus 

Power

szkola z klasa

sus

Zdrowie we współczesnym rozumieniu to wartość  - pomaga realizować aspiracje i potrzebę satysfakcji oraz zmieniać środowisko i radzić sobie z nim. Zasób (bogactwo), które daje możliwość rozwoju społecznego i ekonomicznego, pozwala osiągnąć odpowiedni poziom jakości życia. Środek – do codziennego życia, umożliwia lepszą jego jakość.

Zdrowie ma trzy wielkie wymiary : fizyczny – sprawność ciała, psychiczny – spokój duszy i społeczny – moralność i życzliwość. Wszystkie te razem dają udaną kompozycję. Kluczem do osiągnięcia sukcesu (zdrowego ducha w zdrowym ciele) jest osobista decyzja człowieka, który wie, że może swoim życiem kierować rozumnie, bo nasze zdrowie jest w naszych rękach.Dlatego ważna jest w życiu aktywność fizyczna rozumiana jako: to inaczej obciążenie fizyczne, któremu poddana jest osoba podczas codziennej pracy, w czasie wolnym lub też łącznie. Tak więc do aktywności fizycznej zalicza się wiele prac zawodowych, domowych i innych, a także ćwiczenia fizyczne. Aktywność fizyczna ma zwykle pozytywny związek z poziomem sprawności fizycznej.

Co jeśli nie zadbamy o Nasze zdrowie poprzez aktywność fizyczną. Można to zapisać w poniższych punktach:

Otóż najczęstsze schorzenia trapiące nasze społeczeństwo to:

  •  choroby serca i układu krążenia 50% ogółu chorób,

  •  choroby układu ruchowego i nerwowego 38%,

  • choroby układu pokarmowego i zaburzenia metaboliczne (w tym głównie cukrzyca) 8%,

  • pozostałe dolegliwości (choroby nerek, wzroku, wątroby i in.) 4%. 

 Wśród wielu dyscyplin sportowych jakie można uprawiać indywidualnie czy zespołowo nade wszystko trzeba pamiętać o sensie ćwiczeń, aby były one dla nas przyjemne, dozowane z odpowiednim natężeniu czy obciążeniem.Należny pamiętać aby przez sport nie nabawić się kontuzji. To od nas samych zależny jaką dyscyplinę sobie upodobamy i z której będziemy czerpać dwojakie "szczęście" czyli pogodę ducha, oraz zdrowe ciało.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca min.:

30 minutowa codzienna jazda na rowerze mogłaby ograniczyć ryzyko chorób serca o połowę. Korzyści uzyskane dzięki używaniu transportu rowerowego:

  • 50% ograniczenie ryzyka cukrzycy i otyłości u dorosłych

  • 30% ograniczenie ryzyka rozwoju nadciśnienia

  • zmniejszenie ciśnienia krwi podobne do efektu zażywania lekarstw 

Kierunki w klasach na rok 2022/2023

moodle logo

SKARGI

mechanikYT

TikTok mechanika

Współpraca

Logo Kospel
Logo OptiNav Sp. z o.o.